tisdag 10 november 2009

Det här ska bli så spännande..

Det här med julblogg och flera skribenter tycker jag är en utmärkt idé. Då får man ju ta del och ge tips som man kanske inte hade kommit över om man bara läst en vanlig blogg.

Jag kan presentera mig lite; Jag heter Marléne, 25 år, bor i Stockholm med min sambo och dotter på 8 mån. Jag ska i år fira jul hemma i Stockholm. Jag ska inte hatta runt till släkt och vänner, det ska bli så skönt.

För en gång skull ska jag få pynta mitt hem till max och sen få njuta av det, det brukar jag inte få göra eftersom jag har åkt bort de föregående jularna. Men nu ska det bli pepparkaksbak, julgodis, tomtar, rött, guld och silver...osv. Det är ska bli också min dotters första jul så det ska firas stort.

Jag har börjat fundera på eventuella julklappar och pynt, men inget är inköpt. Tänkte springa ned till närbutiken och köpa på mig Allers julmagasin faktiskt. Det låter löjligt, men jag vill se hur det kan inspirera mig.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej, ja visst är det kul med en sån här blogg =) Kredit till pärlan som startade upp den =) Jag har också en dotte på 8 månader, så vi är visst många här som ska få uppleva samma sak i år =) det ska bli underbart! Amelia JUL är min favvo och köps alltid in varje år tillsammans med en stor chokladkaka, hi hi.

Kram Karin

Linda sa...

va kul att ni hittat hit tjejer =)
jag bara älskar julen!
Ja visst ska de bli underbart med första julen med våra små, förra året satt man med en tjock mage på julafton :P .

åhh funderade lite över vilken jultidning jag skulle slå till på, men då vet ja ;)