lördag 10 november 2012

tossig jullista


Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Japp! Familjen och släkt =)

Vet du hur du ska fira nyår, isåfall hur?
Nej det har vi inte bestämt. Men om jag fick önska så i nån mysig stuga med en härlig 3 rätters med underbart umgänge.

Vad önskar du dig i julklapp?
Symaskin, Bakmaskin, Skrivare presentkort på alla möjliga ställen.

Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?
Nej jag har dock varit på midnattsmässa en gång. Det var mysigt.

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Japp har köpt några.

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton?
Tomteverkstan

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Jag har ganska höga krav julen :P Men försöker att inte förvänta mig allt för mycket.

Brukar du känna att det är skönt när julen är över?
Både och! Jag älskar julen men skönt på något vis när den är över oxå.

Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?
Viktigast: skinkan. Minst viktigt: vet inte riktigt

Vilken julmustsort är godast?
Apotekarens.

Vilket glöggmärke är godast?
Oj va svårt gillar alla möjliga smaker och sorter

Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej och vill inte göra det heller.

Vilken jullåt är den bästa, varför?
Kan inte riktigt välja finns så många fina.

Vilken julfilm är den bästa, varför?
Älskar nästan alla julfilmer

Bästa julkalender?
Sunes jul!


Har du varit Lucia någon gång?
Bara på dagis.

Vad är ditt bästa råd för en bra jul?
Stressa inte. Välj ut gobitarna och planera väl så du slipper stressa och får njuta mer.

Slutligen: berätta om ett julminne som betyder mycket för dig..
Mina barndomsjular hemma hos farmor och mormor är heliga!

Inga kommentarer: