fredag 11 november 2011

Julstädningen

Julstädningen ger ångest - kan man läsa på aftonbladet idag.

Blir ni stressade i juletider med allt som ska fixas hit å dit och ett hem som ska vara skinande rent och så vackert julinrett?

Städar ni extra vid jul? . Jag kom ihåg när jag var liten och det var dags för julstädning innan julsakerna fick sättas fram. Man städade som en galning men fuskade lite med att skjuta lite under sängen å inte flytta på vissa saker vid damssugningen sen kom pappa lr mamma upp och kollade och man fick vackert städa upp det man bara skjutit under sängen å dammsuga bakom skrivbordet. För vid julstädningen då var de noga hehe. Men jag gillade det. Jag gillar ordning och reda något som inte alltid är så lätt i dagens läge med 2 små barn. Det enda man gör är ju plockar leksaker känns de som:P

Iaf så när man var klar med julstädningen fick man äntligen ställa fram julsakerna. Jag var en julälskare redan som liten =)

Här i det romlinska hushållet brukar vi oxå försöka få till en mer nogrann städning. Ska försöka med det även i år före den första advent.


Här är lite tips som kan hjälpa till med julstädningen

Inga kommentarer: