onsdag 16 november 2011

Leverans av juliga tankar

Tänkte jag skulle gästskriva lite i julbloggen. Risken finns att detta kommer bli mitt enda inlägg 2011 men finns också stor chans (eller risk om man så tycker) att jag kommer ösa in inlägg. Bomba liksom. Hur tänker hon nu. Jag är en periodare när det gäller bloggar. Snoka på bloggar gör jag året om, men levererar inlägg i perioder till mina tidigare försök till bloggar. Så njut av en periodare till gästbloggare.

Jul. Wikipedade givetvis jul. Fanns en hel del tråkigt där. Men shit vad barnen på 1500 talet måste vart missnöjda, då julklappar delades ut för första gången på 1600-talet. Vilken glädje att jag växt upp med julklappar så att säga.

Julklappar är ett måste och jag älskar framför allt att ge bort dem. Älskar hysterin som är veckan innan jul då de sista julklapparna skall inhandlas, oftas i stor stress och i varma kläder, inne på ett köpcenter som är ännu hetare och fullt på folk och med brist på varor. Vem älskar inte det liksom. På riktigt.

Just ja. Årets julklapp 2011 -Matkassen. Vad tycker ni om det? Några kompisar kör på Linas och är nöjda. Vi har pratat om det, men känns inte så aktuellt som julklapp för vår del. Annars så ska ju åretsjulklapp både spegla samhället och säljas en hel del. typ nått sånt:) Så varför inte.



Nu ska jag avsluta det första inlägget för min del och börja snickra på ett ev andra inlägg.

Tack & julbock!





Inga kommentarer: